Reclame maken via digital schermen

De tijd dat bedrijven en winkels reclame moesten maken op flyers, posters en kartonnen borden is voorbij. Tegenwoordig maken steeds meer bedrijven de keuze voor reclame maken via digitale schermen. Dit is vele malen veelzijdiger en is op de lange termijn ook een slimmere investering.

De eerdergenoemde flyers en posters van papier of de borden van karton vallen onder de noemer statische reclame. Ook wel staticsignage genoemd. Een bedrijf of winkel moet hier steeds opnieuw in blijven investeren bij elke nieuwe actie waarvoor zij graag reclame willen maken. Bij het gebruik van digitale schermen om reclame te maken is dit niet meer nodig. Het is een van de vele voordelen van deze vorm van digitale reclame oftewel digital signage. Een andere benaming hiervoor is narrowcasting, daarover kun je meer lezen op: http://www.narrowcastingdisplays.be/

Steeds nieuwe reclameboodschappen tonen

signageDe mogelijkheid om steeds nieuwe beelden op digitale schermen te tonen maakt digital signage tot een slimme investering. Het steeds opnieuw moeten investeren in reclameborden behoort dan immers tot de verleden tijd. Iedere nieuwe reclamepromotie bespaar je daarom geld waarmee uiteindelijk de investering voor de schermen mee terugverdiend wordt.

Het in staat kunnen zijn om steeds nieuwe reclameboodschappen te tonen komt echter met nog een extra voordeel. Zo zal het wisselen van de beelden ook voor meer aandacht op de schermen zorgen. Plotseling een veranderd beeld zal zeker de aandacht van een bezoeker trekken. Meer dan de statische reclameborden waar inmiddels iedereen al aan gewend is geraakt.

Digitale en interactieve reclame op schermen

Digitale schermen trekken de aandacht doordat je hier steeds andere informatie op kunt laten zien. Dit is nieuw en zal zeker de aandacht trekken. Onze ogen zijn namelijk altijd gericht op het spotten van plotselinge veranderingen in onze omgeving. De digitale schermen bieden echter nog meer mogelijkheden. Je kan hiermee namelijk ook reclame digitaal maken. Opnieuw een nieuwe manier van reclame maken die zeker de nodige aandacht zal krijgen. Daarbij kan je ook betere resultaten van de reclame inspanningen verwachten. De interactieve ervaring kan gebruikers namelijk het gevoel geven dat zij moeite moeten doen om een bepaalde korting of een exclusief product te krijgen. Hierdoor zullen zij meer geneigd zijn om het product ook af te nemen.